تاریخچه سیگار برگ چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با تاریخچه سیگار برگ و پیدایش آن و تفاوت آن با سیگار آشنا کنیم.

تاریخچه پیدایش سیگار برگ

ماده اصلی تشکیل دهنده سیگار برگ یعنی توتون برای اولین بار توسط جهانگرد معروف کریستف کلمب به اروپا معرفی کرد. دو تن از ملوانان کریستف کلمب که در بسیاری از سفرها او را همراهی می‌کردند، برای اولین بار توتون را در جزیره هیسپانیولا مشاهده کردند. بومیان منطقه به رسم دوستی سیگار برگ به آنها تعارف کردند و آنها نیز آنرا پذیرفتند. البته دلیل پذیرش آنها عطر گیرا و بسیار عجیب این ماده برای آنها بود. از آن پس توتون و تنباکو به طور گسترده‌ای در جزیره کارائیب مرسوم شد. سپس همین ملوانان دوباره این ماده را در کوبای امروزی مشاهده کردند.

در خاطرات این ملوانان از سیگار برگ به صورت برگ‌های پیچیده شده در هم که خشک گردیده‌اند و از آن دود زیادی بلند می‌شود یاد شده است. در همین حال اکثر ملوانان اسپانیایی کریستف کلمب از سیگار استفاده می‌کردند و این رسم در بین سایر ملوانان نیز شایع گشته بود. سیگار بدین ترتیب وارد اسپانیا و پرتقال شد. از آن پس از سیگار توسط ژان نیکوت، سفیر وقت فرانسه در پرتقال به فرانسه برده شد. سپس به ایتالیا راه یافت و از آنجا توسط سروالتر رالی به آمریکای (کنونی) و انگلستان راه یافت. اکنون تمام اروپا با استعمال سیگار و سیگار برگ آشنا شده بود و در اواسط قرن شانزدهم به امری رایج در انگلستان تبدیل شد.

سیگار و سیگار برگ در عصر امروز

در سده نوزدهم میلادی هنوز سیگار کالایی کمیاب است ولی استعمال آن شایع گردیده است. در سال ۱۹۰۵ بیش از ۸۰,۰۰۰ کارخانه کوچک تولید سیگار برگ در آمریکا وجود داشت که اغلب آنها مغازه‌ها یا کارخانجات کوچکی بودند که به صورت خانوادگی اداره می‌شدند.

در آغاز از توتون و تنباکو به عنوان یک ماده دارویی یاد می‌شد. در سال ۱۵۹۲ میلادی کشتی بادبانی سان کلمنه ۵۰ کیلوگرم از بذر آن را به ارمغان آورد. از آن پس از بذر توتون توسط مبلغان کاتولیک به دلیل آب و هوای بسیار مناسب به فیلیپین منتقل و کشت گردید. پادشاه ادوارد یکی از طرفداران پروپا قرص سیگار به شمار می‌آید. البته در حال حاضر کارخانه‌ای با نام کینگ ادوارد به یادبود توجه این شخص به سیگار برگ، در حال تولید سیگار برگ می‌باشد. گرانت رئیس جمهور آمریکا، زیگموند فروید و وینستون چرچیل و مارک تواین را می‌توان از بزرگترین طرفداران سیگار برگ دنیا به شما آورد. تقریباً در تمام عکس‌های به جا مانده از این اشخاص، در حال استعمال سیگار برگ هستند.

تفاوت‌های سیگار و سیگار برگ

طریقهٔ مصرف: سیگارت را از طرف فیلترش میان دو لب می‌گذارند و مانند قلیان با پک زدن، دود آن را به داخل ریه‌ها می‌کشند اما سیگار برگ را میان دو لب می‌گذارند، اما دود آن را به داخل ریه‌ها نمیدهند، بلکه با چرخاندن آن و پکهای بسیار آرام آن را به داخل دهان می‌کشند و پس از چند ثانیه رها می‌کنند.

بو و مزه سیگار برگ

اغلب، بو و مزهٔ یک سیگارت، تفاوتی با سیگارت دیگر ندارد و بیشتر، وزن آنها (سنگینی و سبکی) معیار است. اما در سیگار برگ طعم و بوی آلبالو، وانیل، قهوه ساده و موکا و… را داریم که هر کدام از طعم ها طرفداران خود را دارد.

اندازه سیگار برگ

شاید قطر سیگارت‌ها گوناگون باشد اما به ندرت مشاهده می‌شود که طول آنها متفاوت باشد. این در حالی است که سیگارها یا همان سیگار برگ علاوه بر عرض، در طول هم متفاوت هستند. سیگار برگ را بعد از هر بار استفاده با کاتر مخصوص برش میدهیم و برای استفاده بعدی در جعبه مخصوص یا هومیدور قرار میدهیم.

ابزار نگهداری سیگار برگ

بهترین ابزار نگهداری سیگار برگ هومیدور یا جعبه نگهداری سیگار برگ است. هومیدور سفری نیز انتخاب خوبی برای نگهداری سیگار برگ در تعداد کم میباشد.

زیپولند مجموعه ای از بهترین لوازم جانبی سیگار برگ را به فروش میرساند.

جدیدترین لوازم جانبی سیگار

روشن کردن سیگار برگ

سیگار را فقط باید با فندک بنزینی روشن کرد، استفاده از فندک گازی و یا کبریت و از همه بدتر شمع، باعث تغییر طعم و بوی سیگار می‌شود.

جدیدترین فندک ها

سیگار برگ تنها سیگاری است که می‌توانید آن را خاموش کنید و مجدداً از نو بکشید. برای این کار از قیچیها و یا کاتر سیگار برگ استفاده می‌شود.

سیگار برگ چیست؟

سیگارت را از طرف فیلترش میان دو لب می‌گذارند و مانند قلیان با پک زدن، دود آن را به داخل ریه‌ها می‌کشند اما سیگار برگ را میان دو لب می‌گذارند، اما دود آن را به داخل ریه‌ها نمیدهند، بلکه با چرخاندن آن و پکهای بسیار آرام آن را به داخل دهان می‌کشند و پس از چند ثانیه رها می‌کنند. در سیگار برگ طعم و بوی آلبالو، وانیل، قهوه ساده و موکا و… را داریم که هر کدام از طعم ها طرفداران خود را دارد.

روشن کردن سیگار برگ چگونه است؟

سیگار را فقط باید با فندک بنزینی روشن کرد، استفاده از فندک گازی و یا کبریت و از همه بدتر شمع، باعث تغییر طعم و بوی سیگار می‌شود.

نگهداری سیگار برگ چطور است؟

بهترین ابزار نگهداری سیگار برگ هومیدور یا جعبه نگهداری سیگار برگ است. هومیدور سفری نیز انتخاب خوبی برای نگهداری سیگار برگ در تعداد کم میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 شانس خود را امتحان کنید!

  • گردونه را بچرخان و شانس خود را امتحان کن
  • یک ایمیل در هر روز
  • تقلب نکنید
شانس خود را امتحان کنید
دیگر نشان نده
بعدا یادآوری کن
نه ممنون