تاریخچه بِرند پترسون – خرید فندک پترسون

به نظرتان چند سال از ساخت فندک پترسون (Peterson) می‌گذرد؟ و اصولاً بِرند پترسون، چقدر عمر دارد؟! ۵۰ سال؟ یا شاید ۱۰۰ سال؟

باید بگوییم که بِرند پترسون بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد. داستان فندک پترسون داستانی دورودراز است!

 

تاریخچه برند و فندک پترسون

در سال ۱۸۶۵ میلادی در شهر «دوبلین» واقع در کشور «ایرلند» دو برادر به نام‌های «فردریش» (Friedrich) و «هاینریش کاپ» (Heinrich Cup) زندگی می‌کردند. این دو برادر تصمیم به تجارت توتون گرفته و به این منظور در خیابان «گرافتون» در شهر دوبلین؛ مغازه‌ای خریدند و نام آن را مغازه‌ی «برادران کاپ» گذاشتند. این اتفاق، سنگ بنای به وجود آمدن بِرندی شد که بعدها فندک پترسون یکی از چند محصول آن بود.

برادران کاپ ضمن خریدوفروش توتون، کم‌کم شروع به ساختن پیپ‌هایی با کیفیت بسیار عالی کردند. این ایام، مصادف شد با ایده‌ای جهانی در مورد پیپ، که فردی به نام «چارلز پترسون» (Charles Peterson) در سر داشت.

charles petersonچارلز پترسون

پترسون به برادران کاپ پیشنهادِ شراکت داد و آن‌ها نیز پیشنهاد چارلز پترسون را پذیرفتند و شرکتی به نام شرکت «کاپ و پترسون» تأسیس کردند. این شراکت، بسیار موفق بود و آن‌ها توانستند در اندک زمانی، کیفیت پیپ‌های دست‌ساز خود را یا سیستم ابداعی پترسون بازهم بالا ببرند طوری که بِرند آن‌ها در بین اقشار برجسته‌ی جامعه‌ی ایرلند و سپس اروپا؛ از سیاستمداران گرفته تا هنرمندان و ثروتمندان مشهور شد و به‌طورکلی استقبال فوق‌العاده‌ای از آن به عمل آمد.

نکته‌ی جالب این است که هیچ‌یک از این سه نفر، ایرلندی یا انگلیسی نبودند. برادران کاپ، مهاجرانی از ایالت «باواریا» بودند و چارلز پترسون نیز در اصل، یک مهاجرِ اهل «لتونی» بود.

مفهوم لوگوی فندک پترسون

تصویر مردی که بر روی فندک پترسون نقش بسته است اصطلاحاً به «مرد متفکر» (Thinking Man) مشهور است و گاه حر ف (P) نیز به‌عنوان لوگوی بِرند پترسون مورداستفاده قرار می‌گیرد. این تصویر مربوط به یک آگهی بسیار قدیمی است که در آن نوشته شده بود: «مرد اندیشمند، پیپِ پترسون می‌کشد»

همچنین، تصویر مردی که بر روی فندک پترسون وجود دارد به تصویر خود چارلز پترسون نیز نسبت داده می‌شود که چندان صحیح به نظر نمی‌رسد.

اگر از قدمت بیش از ۱۵۰ ساله‌ی بِرند پترسون تعجب کرده‌اید این بار از مدت‌زمانی که از ساختِ فندک پترسون می‌گذرد تعجب نکنید زیرا هیچ‌کس وقتی‌که در سال ۲۰۱۱، کمپانی پترسون عرضه‌ی رسمی فندک‌های خود را به بازار جهان شروع کرد از این اقدام آن‌ها متعجب نشد چون کمپانی پترسون در تولید پیپ و لوازم جانبی آن همان‌طوری که گفته شد بیش از ۱۵۰ سال سابقه را با خود یدک می‌کشید و از سوی دیگر همین کمپانی در اقدام جدید خود به تولید فندک‌های مخصوص پیپ پرداخت یعنی در حقیقت فقط کالایی دیگر درزمینه‌ی تخصصی خودش ارائه کرد.

تا قبل از تولید فندک پترسون که مخصوص پیپ ساخته شده است؛ در مورد فندک مناسب برای روشن کردن پیپ اختلافات و بگومگوهای زیادی در بین علاقه‌مندان به استفاده از پیپ وجود داشت زیرا می‌دانیم که شعله‌ی مناسب فندک برای سیگار، سیگار برگ و پیپ، زمین تا آسمان باهم فرق می‌کنند و این موضوع ریزه‌کاری‌هایی دارد که هنوز هم در انجمن‌های حقیقی و مجازیِ دوستداران پیپ، سیگار برگ و سیگار عادی؛ موردبحث است اما در مورد خرید فندک مناسب برای پیپ به جرأت می‌توان گفت که فندک پترسون به بیش‌ترِ اختلاف‌نظرها پایان داده است و اکثر علاقه‌مندان پیپ، خرید فندک پترسون را ترجیح می‌دهند.

ویژگی‌های فندک پترسون

همان‌طوری که گفته شد؛ خرید فندک پترسون در بین علاقه‌مندان به پیپ بسیار رواج دارد زیرا اساس و بنیاد بِرند پترسون با تولید پیپ همراه بوده و درزمینه‌ی خرید فندک پترسون نیز اغلبِ مشتریانِ آن، علاوه بر استفاده‌کنندگان از پیپ؛ افرادی هستند که علاقه‌ی زیادی به جمع‌آوری انواع فندک پترسون دارند و کلکسیونر به شمار می‌روند.

از ابتدای فعالیت چارلز پترسون و برادران کاپ، آن‌ها در حفظ و ارتقای کیفیت محصولات خود تلاش روزافزونی به خرج می‌دادند. ارتقاء کیفیت کاری در بین مدیریت و کارکنان این بِرند در طیِ بیش از ۱۵۰ سال به‌صورت یک سنت، از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و در عصر حاضر باعث افزایش خرید فندک پترسون نیز شده است.

  • فندک پترسون دارای ظاهری کاملاً به‌یادماندنی و پرداخت بسیار ظریف است. این فندک از جنبه‌ی خوش‌دستی به‌یقین جزو برترین‌های جهان فندک است. وقتی آن را به دست بگیرید از سبکی آن شگفت‌زده خواهید شد.
  • نکته‌ی دیگری که باید در مورد خرید فندک پترسون بدانید این است که انتخاب رنگ‌های آن بسیار حساب‌شده است و مناسب شیک‌پوشان نیز رنگ‌بندی شده. رنگ‌های فندک پترسون همخوانیِ بسیار زیادی با رنگ لباس‌هایی که معمولاً افراد متشخص می‌پوشند دارد. به‌عنوان‌مثال اگر لباس‌هایی با رنگ‌های به‌اصطلاح متین و کمی رسمی می‌پوشید؛ خرید فندک پترسون به رنگ آبی تیره توصیه می‌شود.
  • هر شخصی که پیپ می‌کشد امکان دارد نیاز به روشن کردن چندین و چندباره‌ی پیپ خود داشته باشد و یا اضافه‌های توتون موجود در پیپ وارد فندک او شود؛ این موارد در اکثر فندک‌های دیگر ایجاد مشکل می‌کند مگر در فندک پترسون.
  • با خرید فندک پترسون صاحب فندکی خواهید بود گازی، با شعله‌ی ۴۵ درجه‌ی قابل تنظیم که طرز روشن کردنش چخماقی است. ارتفاع این فندک حدود ۶۵ و ضخامت آن ۱۳ میلی‌متر و وزنش فقط حدود ۶۳ گرم است.
  • آخرین نکته‌ای هم که باید بدانیم و هیچ اغراقی در آن نیست عبارت از افزایش عمر پیپ شما در صورت خرید فندک پترسون است زیرا جهت و توان شعله در این فندکِ نفیس و تخصصی طوری تنظیم‌شده که با کم‌ترین تماس با بدنه‌ی درونی پیپ؛ توتون پیپ را به طرزی مطبوع شعله‌ور می‌کند.
  • خرید فندک پترسون به همه‌ی دوستداران پیپ و کلکسیونرها توصیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 شانس خود را امتحان کنید!

  • گردونه را بچرخان و شانس خود را امتحان کن
  • یک ایمیل در هر روز
  • تقلب نکنید
شانس خود را امتحان کنید
دیگر نشان نده
بعدا یادآوری کن
نه ممنون